O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    prez7, MI nic nie ewaluowało. Jedyne do czego mnie przekonaliście to obroty na 5 i 6 biegu. Pokazaliście zdjęcia i fakt uznałem, że macie rację, bo nie miałem doświadczeń z wersją 5 biegów, tylko 6b.

    A tak to cały czas jestem zdania, że silnik 85KM jest wg. mojej opini za słaby i podpieram się tu pomiarami, jako jedynymi obiektywnymi parametrami, bo z subiektywnymi wrażeniami to wiemy jak jest. Jednemu się zdaje, ze ma lepiej, a drugiemu że ma gorzej niż pokazują pomiary. A co one pokazują to widać.

    I te fakty pozostawiam pod ocenę czytających. Pomiary i subiektywne wrażenia użytkowników różnych wersji. A jeżeli ktoś miał do czynienia ze słabszymi autami i ma określony styl jazdy, dla tego twoja opinia i innych kolegów będzie bardziej wartościowa od mojej i kupi 85KM, ale dla innych, którzy zetknęli się z mocniejszymi autami, w tym z dieslami w TDI, dCi itp. lub mają inny styl jazdy wasze opinie będą mniej wartościowe i kupią wersję minimum 105KM lub mocniejszą.
    I tylko to miałem na myśli pisząc, ze każdy ma wybór.

    Moje stanowisko jest takie jak było, bo wynika z doświadczeń z poprzednich aut i obecnego posiadającego osiągi jak 85KM i brzmi ono: 85KM jest za słabe do O3 lub wogóle do auta większego niż F2 i podobne. Kto poczyta ten wątek, pomyśli i zrobi jak uważa.

    Moje zdanie jest subiektywne, może zbyt uparte, ale przynajmniej była dyskusja i wszelkie argumenty obu stron zostały przytoczone. Myślę, że to lepsze niż zakończenie wątku na 2 stronach wypowiedzi jednej ze stron. :roll:
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • lukrys
      Rider
      • 2013
      • 435

      Pozwolę sobie zacytować

      "kolegów, którzy posiadali O 1.6 MPI, a teraz przesiedli się na O III 1.2 TSI 85KM wynika że Skoda montuje coraz lepsze silniki podstawowe, tak zwane LowEntry, o większej kulturze pracy, dające znacznie łatwiej wydobyć, z silnika wszystko to, co ma do zaoferowania użytkownikowi, bez potrzeby katowania go na czerwone pole,"

      "Dlatego też silnik 1.2 TSI 85 KM jest po prostu lepszy od 1.6 MPI nie mówiąc już o 1.4 montowanych też w OI i OII. "

      prez7 dobrze to ująłeś także chyba wszystko już wiemy

      Komentarz

      • hitchhiker
        Drive
        • 2013
        • 41

        Zamieszczone przez Dig Dug
        prez7, MI nic nie ewaluowało. Jedyne do czego mnie przekonaliście to obroty na 5 i 6 biegu. Pokazaliście zdjęcia i fakt uznałem, że macie rację, bo nie miałem doświadczeń z wersją 5 biegów, tylko 6b.

        A tak to cały czas jestem zdania, że silnik 85KM jest wg. mojej opini za słaby i podpieram się tu pomiarami, jako jedynymi obiektywnymi parametrami, bo z subiektywnymi wrażeniami to wiemy jak jest. Jednemu się zdaje, ze ma lepiej, a drugiemu że ma gorzej niż pokazują pomiary. A co one pokazują to widać.

        I te fakty pozostawiam pod ocenę czytających. Pomiary i subiektywne wrażenia użytkowników różnych wersji. A jeżeli ktoś miał do czynienia ze słabszymi autami i ma określony styl jazdy, dla tego twoja opinia i innych kolegów będzie bardziej wartościowa od mojej i kupi 85KM, ale dla innych, którzy zetknęli się z mocniejszymi autami, w tym z dieslami w TDI, dCi itp. lub mają inny styl jazdy wasze opinie będą mniej wartościowe i kupią wersję minimum 105KM lub mocniejszą.
        I tylko to miałem na myśli pisząc, ze każdy ma wybór.

        Moje stanowisko jest takie jak było, bo wynika z doświadczeń z poprzednich aut i obecnego posiadającego osiągi jak 85KM i brzmi ono: 85KM jest za słabe do O3 lub wogóle do auta większego niż F2 i podobne. Kto poczyta ten wątek, pomyśli i zrobi jak uważa.

        Moje zdanie jest subiektywne, może zbyt uparte, ale przynajmniej była dyskusja i wszelkie argumenty obu stron zostały przytoczone. Myślę, że to lepsze niż zakończenie wątku na 2 stronach wypowiedzi jednej ze stron. :roll:
        Dig Dug - jesteś niereformowalny.
        1. F2 85KM NIE posiada osiągów jak O3 85KM. Tkwisz w tym jak średniowiecze w płaskiej Ziemii. Ty 90% osiągów masz od 5 do 6-6,5 tys obr a ja swoje 90% osiągów mam od 1,4 tys do max 3,5 - 4 tys obr. Porównujesz krzesło do krzesła elektrycznego. Co więcej Twoje "krzesło elektryczne" jest sterowane manualnie, a drugie krzesło udostępnia możliwość zmiany oprogramowania w przyszłości i uzyskania parametrów co najmniej wersji 105KM, która już dla Ciebie jest akceptowalna.
        2. Sorry, ale jeździłem ponad 400kkm autami o mocach do prawie 600 KM, więc Twoje doświadczenia TDI DCI i brak doświadczeń TSI nie tylko nie robią wrażenia ale uniewiarygadniają Twoje tezy. Ja jeżdżąc wieloma samochodami stanowczo twierdzę, że 1.2 TSI w O3 NIE jest silnikiem za słabym. Jest dobrym silnikiem podstawowym i bazowym, a jego osiągi przewyższają inne modele konkurencyjnych producentów z bazową wersją silnika o niebo i jeszcze trochę - w szczególności z praktycznej strony wykorzystania osiągów. I proszę, nie używaj już populistycznego argumentu, że uważam, że 1.4 TSI jest od 85KM gorszy i nie warto wydawać kasy. Spieszę donieść, że uważam, że 1,4 tsi jest szybszy od 1.2 85KM. I chciałbym mieć sam 1.4 tsi.
        3. Przypomnę Ci - NIE jeżdziłeś O3 1.2 TSI 85KM i to powinno być spuentowanie Twojego niepopartego doświadczeniem głoszenia jednoznacznych tez. Ciągle stoisz na stanowisku "nie wiem, nie jeździłem, ale jest za słaby". Amen.

        Dziękuję, pozdrawiam z górnośląskich autostrad i miejskiego gąszczu gdzie O3 85KM jeździ bardzo sprawnie i robi wrażenie na kolegach z pracy nastawionych do tego silnika w tym samochodzie przed spróbowaniem tak jak Ty. Robi też niemałe wrażenie spod świateł na twarzach właścicieli dużo mocniejszych samochodów. A to wszystko za cenę 5,5-6 litrów na sto.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Zamieszczone przez hitchhiker
          A to wszystko za cenę 5,5-6 litrów na sto.
          Pyrkajac po trasie, a nie w miejskim gaszczu :idea: Mamy tu przeciez kolege, ktory sam mowi, ze ma dobre trasy podmiejskie i jezdzac przepisowo + lizac gaz ma srednie na poziomie 5l. 1l auto w miescie nie pali, tylko zawsze 2-3l wiecej.

          To sa dla mnie wyznaczniki:

          http://www.motostat.pl/vehicle-stats/60812 - min 4,7l
          http://www.motostat.pl/vehicle-stats/57019 - max 10l

          Srednio ok. 7l
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Maicroft
            Zamieszczone przez hitchhiker
            A to wszystko za cenę 5,5-6 litrów na sto.
            Pyrkajac po trasie, a nie w miejskim gaszczu :idea: Mamy tu przeciez kolege, ktory sam mowi, ze ma dobre trasy podmiejskie i jezdzac przepisowo + lizac gaz ma srednie na poziomie 5l. 1l auto w miescie nie pali, tylko zawsze 2-3l wiecej.

            To sa dla mnie wyznaczniki:

            http://www.motostat.pl/vehicle-stats/60812 - min 4,7l
            http://www.motostat.pl/vehicle-stats/57019 - max 10l

            Srednio ok. 7l
            Średnie spalanie 5,5 litra jest jak najbardziej do osiągnięcia w tym silniku. Przykład: w weekend jadąc 20% trasy przez miasto a 80% trasy obwodnicą Trójmiasta (90 km/h na tempomacie) (łącznie 32 km) komputer od uruchomienia do końca trasy pokazał mi średnie spalanie 4,4 litra na 100 km (wyłączona klimatyzacja). Po mieście w zależności od natężenia ruchu pali mi między 6 a 7 litrów a jak bardzo duże korki to tak do 7,5 litra.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez Kris86
              komputer od uruchomienia do końca trasy pokazał mi średnie spalanie 4,4 litra na 100 km (wyłączona klimatyzacja).
              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CnAgl7sl7UY[/youtube] :diabelski_usmiech
              Chyba żona ma rację - przestaję szukać innego auta :lol:
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                hitchhiker, A co ja mam się reformować ?? Takie jest moje zdanie. Jeżeli coś jeździ jak moja F2, to nie ważne czy to O3, czy G7, AurisII czy Opel4 jest to za mało. Jeśli dla kogoś wystarcza to proste, kupuje i już. Nie wiem co ode mnie chcecie, wyraziłem swoją opinie i profil Octavii 3 85 i 105KM został w tym wątku pokazany, a co komu pasuje to zdecyduje i koniec.
                Dla mnie jest ważne, że w toku dyskusji wyszły słabe i mocne strony obu wersji, a nie pozostaliśmy jedynie na uwielbieniu jednej wersji wydarzeń.

                Odnośnie spalania nie będę się wypowiadał, bo nie jeździłem, ale retoryka jest podobna do osiągów i fajnie przedstawiają to słowa piosenki: "jest super, jest super wiec o co Ci chodzi ?? "

                I tym optymistycznym akcentem kończę niniejszą wypowiedź. :diabelski_usmiech
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • hitchhiker
                  Drive
                  • 2013
                  • 41

                  Zamieszczone przez Dig Dug
                  hitchhiker, A co ja mam się reformować ?? Takie jest moje zdanie. Jeżeli coś jeździ jak moja F2, to nie ważne
                  No i właśnie dlatego jesteś niereformowalny. Powtórzę: To coś NIE jeździ jak Twoja F2. Jeździłem F2 z tym silnikiem i ośmielam się twierdzić o swoich większych kompetencjach w tym temacie.

                  Komentarz

                  • prez7
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 111
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                    Zamieszczone przez hitchhiker
                    Zamieszczone przez Dig Dug
                    hitchhiker, A co ja mam się reformować ?? Takie jest moje zdanie. Jeżeli coś jeździ jak moja F2, to nie ważne
                    No i właśnie dlatego jesteś niereformowalny. Powtórzę: To coś NIE jeździ jak Twoja F2. Jeździłem F2 z tym silnikiem i ośmielam się twierdzić o swoich większych kompetencjach w tym temacie.
                    Myślę że na temat 1.2 85KM powiedzieliśmy jeżeli nie wszystko, to prawie wszystko, a na temat 1.2 105KM też było trochę.
                    Wiemy że dla kolegi DigDuga Octa z silnikiem 85KM, to za mało i jak najbardziej ma prawo do takiej opinii wedle swoich doświadczeń, ale w tej dyskusji chodziło bardziej o to, że nie ma co uogólniać wg. jakiś odgórnych kryteriów i ferować jednoznaczne opinie.
                    Na pewno wielu forowiczów czytających ten wątek uzna, że to wystarczająca moc, w tym również i ja, z tym że jak dla mnie nie o moc tu chodzi, a o max. moment, dostępny w zasadzie od zaraz, tu się kryje "siła i moc" tego silniczka.
                    Można natomiast wyrazić opinię generalną iż obecny silnik wejściowy w O III jest lepszy niż to co było do tej pory oferowane, a także całkiem dobrze prezentuje się na tle konkurencji - tj. silników wejściowych innych marek.
                    Jak tylko dostanę swoją Octe nie omieszkam jednak napisać paru zadań
                    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      Zamieszczone przez Dig Dug
                      Nie wiem co ode mnie chcecie
                      Spieszę z wyjaśnieniem , coraz więcej jest tu ludzi, którzy oczekują od samochodu, że bezpiecznie dowiezie ich dzieciaki i kobitkę z punktu A do punktu B i to tyle ich oczekiwań od samochodu czy motoryzacji w ogóle.
                      Tę rolę poczciwy osiołek OIII z silniczkiem 85KM jest w stanie wypełnić w 100%.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        hitchhiker,
                        Jeździłem F2 z tym silnikiem i ośmielam się twierdzić o swoich większych kompetencjach w tym temacie.
                        Oczywiście gdzieżbym śmiał twierdzić inaczej :diabelski_usmiech Zawsze uważałem, że subiektywne zdanie właściciela jest najlepszym źródłem informacji. :twisted:

                        [ Dodano: Wto 29 Kwi, 14 19:03 ]
                        prez7,
                        Można natomiast wyrazić opinię generalną iż obecny silnik wejściowy w O III jest lepszy niż to co było do tej pory oferowane, a także całkiem dobrze prezentuje się na tle konkurencji - tj. silników wejściowych innych marek.
                        Tu nie ma się co nie zgodzić. Ale zwróć uwagę, że cała gama silników uległa poprawie i tak jak najsłabszy silnik poprzednio odstawał od reszty , tak odstaje dalej.

                        [ Dodano: Wto 29 Kwi, 14 19:49 ]
                        szkoda, OK. Indywidualne potrzeby to jedno, a drugie to obiektywna ocena.
                        Mamy konfrontacje dwóch zdań. Jedno zdanie, to że jest wystarczający, a drugie, że nie. Jak jest faktycznie, to musza stwierdzić potencjalni nabywcy. Ja wygłaszam tylko moje zdanie, a to czy się ktoś z nim zgadza, to druga strona medalu. Niestety, ale mnie nie przekonują argumenty, typu że coś jeździ lepiej niż coś co jeździ gorzej, więc jest dobre i wystarczające. I dlatego stoję przy swoim, bo takie jest prawo każdego uczestnika forum.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • greg505
                          L&K
                          • 2013
                          • 1239

                          Zamieszczone przez prez7
                          z tym że jak dla mnie nie o moc tu chodzi, a o max. moment, dostępny w zasadzie od zaraz, tu się kryje "siła i moc" tego silniczka.
                          Chyba kolego nie myslisz, ze bedziesz w stanie jezdzic "momentem" od tych 1400 obrotow?
                          Co z tego ze tam jest max, skoro pary brakuje.
                          1.8 ma sporo wiecej momentu przy jeszcze nizszych obrotach, i co? No i nie jedzie przy takich obrotach.
                          Wersja 105 konna ma bardziej uzyteczny zakres obrotow, 85 ma charakterystyke malego diesla, czyli przez chwile jako tako jedzie, a pozniej nic i trzeba znowu bieg zmieniac i tak w kolko.
                          Jestem przekonany ze spalanie w wersji 105 bedzie nizsze niz 85, przy normalnej eksploatacji.
                          Black magic

                          Komentarz

                          • hitchhiker
                            Drive
                            • 2013
                            • 41

                            Zamieszczone przez Dig Dug
                            hitchhiker,
                            Jeździłem F2 z tym silnikiem i ośmielam się twierdzić o swoich większych kompetencjach w tym temacie.
                            Oczywiście gdzieżbym śmiał twierdzić inaczej :diabelski_usmiech Zawsze uważałem, że subiektywne zdanie właściciela jest najlepszym źródłem informacji. :twisted:
                            Na przykład właściciela O3 1.2 TSI 85KM jakim to Ty jesteś? Czy byłego użytkownika F2 1.4 85KM i obecnego właściciela O3 1.2 tsi 85KM? Dochodzisz do maksymalnej sprzeczności wobec samego siebie - uważasz, że nie mając pojęcia o określonym silniku Twoja opinia jest więcej warta od opinii użytkownika kilku samochodów w tym tego właśnie konkretnego? Jeśli tak = brak słów. Pokonujesz mnie doświadczeniem w swojej dziedzinie... I to nie jest motoryzacja.

                            Gratuluję Ci również Ding Dong odniesienia się do meritum argumentów. A jak już kiedyś spróbujesz 85KM w O3 to podziel się na forum spostrzeżeniami, ok? Wtedy dopiero, będą coś warte bo jak na razie nie grzeszysz argumentami.

                            Ziemia nadal płaska...

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              hitchhiker, Zaczynasz przeginać pałę, z sarkastycznych żartobliwych uwag przechodzisz do obelg. Doświadczenie w tej dziedzinie zostaw sobie.

                              Ja myślę że wszystko zostało już powiedziane. I nic więcej nie ta dyskusja nie wniesie.

                              Ja opinie mam wyrobioną w oparciu o użytkowanie aut posiadających takie same osiągi co O3 85KM i nie tylko teraz moja F2, ale inne auta i osiągi O3 85KM traktuje jako niewystarczające. I moje zdanie jest moim zdaniem. A jak tobie nie podoba się, że ktoś krytykuje twoje auto, to trudno. Wypowiadaj się w sposób kulturalny, albo daj sobie spokój. Zresztą, to że przez długi czas nie pokazały się pomiary z jazdy z tym silnikiem świadczy samo za siebie. Wstydziłeś się tych wyników, że nie zamieściłeś ich na forum ?? Ja się swoich nie wstydzę, bo są jakie są i tyle.

                              Od samego początku skalą porównawczą były wyniki przyśpieszeń. I nie opierałem się na subiektywnym odczuciu, że kolega mnie wiózł i auto zbierało się słabo, albo dobrze, bo to jest mylne. Pisałem o swoich doświadczeniach z Astrą II kolegi i moim Golfem3, a w innym wątku o Rapidzie i Fabii 2 TDi, że subiektywnie Fabia 2 ma większego kopa, a w sekundach przyśpieszeń są praktycznie takie same. Podobnie kolega mający Golfa 6 122KM odczuwa, że F2 1.6 TDi jedzie prawie jak jego Golf, a momentami tak samo. Ale to wszystko są subiektywne odczucia.

                              A pomiary mówią same za siebie. Czy ci się to podoba czy nie pozycjonują O3 85KM w określonej grupie. Dziwi mnie to, że nie przyznacie, że jak ktoś ma kasę na dopłacenie do 105KM to warto to zrobić, bo korzyści są znaczące, tylko uparcie twierdzicie, że 85KM jest wystarczające. Do spokojnego przemieszczania w strefie miejskiej tak, o czym zresztą wspomniano nie raz. Ale czy to komuś wystarcza czy nie to zostawmy zainteresowanym. Jak ci wystarcza to się ciesz, dla mnie by nie wystarczyło i to stwierdzam, a subiektywne odczucia i przejażdżka wersją 85KM nie przyśpieszy jej realnie, bo sekundy pozostaną sekundami. A wciskanie 3 biegu mnie nie przekonuje, bo sądziłem że czasy Polonezów i Dużych Fiatów, gdzie była to jednana droga by wyprzedzić minęły bezpowrotnie, ale widocznie się mylę i źle dostrzegam postęp
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                Zamieszczone przez Dig Dug
                                szkoda, OK. Indywidualne potrzeby to jedno, a drugie to obiektywna ocena.
                                No ale jaka może być obiektywna ocena, samochód waży pewnie z 1200kg, ma 85KM, to nie ma prawa się normalnie poruszać, wystarczy tam, gdzie nie trzeba nic wyprzedzać i dla kogoś kto nie czerpie przyjemności z jazdy samochodem i tyle, nie brakuje takich.

                                I to nie jest wsadzanie kija w mrowisko tylko tak jest, zresztą to dyżurny temat na forum przecież...

                                [ Dodano: Sro 30 Kwi, 14 09:52 ]
                                A temat chyba się już wyczerpał, więc dziękuję za uwagę.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                Pracuję...